Sunday, June 6, 2021

alpinist

 

 

pentru tine,

par example,

aș escalada mont blanc,

fără coarde sau pitoane,

pe șenila unui tanc,

să-ți aduc, nestâmpărato,

cel mai rece cub de gheață

în lichior de sfârc de lună;

fi-i-ar mama ei de viață!...

 

iar mă dau, la tine, alegro,

iar mă-ntind ca javra-n sân,

iar îndes în țeava lumii

proiectile de dum-dum

când ar trebui să-mi scot

mantia de pulifrici,

să-ți citesc budulea taichii

la lumini de licurici...

 

să mă pui să sparg alune,

să extrag petrol din stânci

și cu dalțile privirii

să-ți cioplesc altare-adânci,

iar pe creste, când luceferi

s-or strâmba, din vârf de munte,

pentru tine,

cu ciocanul,

să le bat un cui în frunte.

2 comments:

  1. Un alpinist ludic, pe gustul meu. Felicitări!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulțumesc! Vă mai aștept!... La mine-n pagini poame coapte sunt/ Gustați-le, fără sfială, rând pe rând!(nihai belciug)

      Delete