Monday, June 7, 2021

A Coat

 

A Coat

         William Butler Yeats

I made my song a coat

Covered with embroideries

Out of old mythologies

From heel to throat;

But the fools caught it,

Wore it in the world’s eye

As though they’d wrought it.

Song, let them take it

For there’s more enterprise

In walking naked.


Veșmântul

Din cântec mi-am cusut veşmânt
Înfrumoşat cu fine broderii
Descrise-n vechile mitologii
Din barbă până-n călcâi;
Smintiţii însă mi l-au luat
L-au îmbrăcat în văzul lumii
De parc-ar fi fost brodat de ei.
Cântec bun, lasă-l să fie-al lor,
E mult mai bărbăteşte aşa
Să cutreieri lumea despuiat.

 

 *****

m-am îmbrăcat în cântecele mele,

cusute-n firul vechilor balade

cu broderii olimpiene și dantele,

din cap până-n picioare, cum se cade;


dar le-au luat nebunii și le-au pus

pe scena lumii-n rolul scris de ei -

duceți-vă veșminte cât mai sus,

lăsați-vă purtate de mișei!...

 

că eu voi merge, dârz, în jurul lumii

în pielea goală, ca din burta mumii.

No comments:

Post a Comment