Thursday, January 12, 2023

Kam a suta din Kandahar

 

Citeşti din mine ca dintr-un pahar

Rachiu de cereale, pur...

Am o prefaţă de sfânt

Căzut din calendar

În farfuria ta cu unt

De arahide coapte-n Kandahar.

 

Ştii cine sunt

Şi câte doamne au supt din mine

Tării alambicate de smarald!

Pe sânii lor şi carnea goală,

Pielea de şarpe dând de cald,

A pus în ele,-n zvâcniri fine,

Cu stropi de vise sibiline,

Crini medulari, ce într-o doară

Le-au înflorit cu tija-n poală.

 

Ştii cine sunt şi mă citeşti

De parcă nunţile se fac

Doar prin conace boiereşti

Când ploile se trag spre toamnă;

Eu sunt o carte de poveşti

Ce ţi-a intrat în ţâţe, doamnă,

Cum intră fluturii-n stomac

Când pui pe piele unt amar

Din Kandahar

De suflet rar… 

 

Citeşte-mă până-ţi adoarme lumina-n ochiul furios,

Că pulpa poamelor e scrisă

Mai jos,

În partea interzisă

A trupului şi, drept zălog,

Mai lasă-mă să-ţi intru-n vise

Cu toate poftele descrise

În epilog!...

 



 

No comments:

Post a Comment